LinkedIn SEO

- Det virker, hvis du ved, hvordan man arbejder med det.

Følg disse fire trin og du kan få LinkedIn SEO til at arbejde for dig:

# 1 – Lær hvilke søgeord du skal bruge i din LinkedIn profil
Alt for ofte ønsker vi at bruge de ord, som vi gerne ser og tænker os selv på. Men det er det forkert svar! Brug de ord, som andre tænker når de ser dig: f.eks. hvilke ord søger en HR chef, direktør eller headhunter på, når de skal finde en person som dig, i en søgning på LinkedIn.
Find 4-5 solide søgeord, der repræsenterer dit personlige / professionelle brand.
Hvordan kan du finde ud af dette?
Spørg dit netværk, bede en HR chef om råd, se på andre mennesker som minder om dig, undersøg markedet, bruge Google Adwords værktøjer, se på jobbeskrivelser som du typisk søger på o.s.v.
Bottom line - gøre hvad der skal til for at finde ud af, hvad disse søgeord er.

# 2 - Hvor og hvordan man kan indsætte disse søgeord i sin LinkedIn profil?
Der er der 15 felter i LinkedIn profiler, hvor du skal bruge dine primære søgeord.

1.  Overskrift
2.  Summary / kort beskrivelse
3.  Titel
4.  Erfaring - Aktuel titel
5.  Tidligere titler
6.  Tidligere Jobbeskrivelse(r)
7.  Publikationer
8.  Organisationer
9.  Anbefalinger
10. Frivillig / Volunteer
11. Projekter
12. Uddannelse
13. LinkedIn Skills / Kompetencer og anerkendelser
14. Interest
15. Yderligere oplysninger

Når du lægger dine søgeord ind på disse områder, skal du bruge ”passende sætningsstrukturer”. Dine tekster skal altså se naturlige ud! Du kan skrive søgeordene i din Summary / Kort beskrivelse, men pas på ikke at ødelægge din ”gode historie” af hensyn til en stor liste af søgeord.

# 3 - Vær aktiv på LinkedIn
At have en LinkedIn profil med en masse nøgleord / keywords er i sig selv er ikke nok.
Du bliver nødt til regelmæssigt at tilføje nye connections / forbindelser. Bidrage med nyt indhold i nogle af de grupper som du er medlem af. D.v.s. kommenter artikler med dine kommentarer.
Stil spørgsmål og besvar andre spørgsmål.
Dele og LIKE relevante artikler og jobs. Husk dog at det ikke er Facebook.

Brug din tid fornuftigt. LinkedIn kan hurtigt komme til at fylde rigtigt meget tidsmæssigt. Lav en regel med dig selv om, hvor aktiv du kan være hver dag.

Du kan se hvordan det går med besøgende på din LinkedIn profil, på ”Who has seen my profile” / ”hvem har set min profil”, som du finder under fanen Profil.

# 4 - Test din Søgeords styrke
Jeg bruger tre test regelmæssigt for at sikre min LinkedIn profil er passende optimeret med mine top søgeord. Jeg søger efter dette i søgefeltet øverst på din LinkedIn profil. Skriv eventuelt Projektleder AND København (hvis det er det du beskæftiger dig med) og se hvad der sker.

1. Fortsæt kontinuerligt med at undersøge om, hvilke søgeord er vigtige i din industri / branche.
2. Lav en LinkedIn søgning på dine primære søgeord og region / område (f.eks. Københavns området). Se hvordan din profil placeret henne? Hvem ligger placeret før dig? Hvilke ord bruger de, for at ligge på en bedre placering end dig? Måske kan du lære noget af det.
3. Lav en Google-søgning på dine primære søgeord og region / område. Er din placering forbedret? Eller hvordan er du placeret?

LinkedIn SEO fungerer godt, hvis din profil er bygget korrekt, og du jævnligt er aktiv på LinkedIn på den gode måde.

Jeg skal gøre opmærksom på, at ovenstående udelukkende stammer fra egne personlige betragtninger.

 

God arbejdslyst med din egen LinkedIn profil.

Tilmeld dig LinkedIn kursus

Klik her for at læse mere